کتاب ها

جلد اول : اصول سرويس دهي نوين

 

امروزه بيشتر كشورهاي جهان در رقابتي نزديك و تنگاتنگ در پي بهره گيري از توانمنديهاي اقتصادي ، اجتماعي و فرهنگي كشور خود هستند تا بتوانند سهم بيشتري از درآمد ناشي از صنايع جهانگردي و پذيرائي را نصيب خود نمايند و با ساده ترين شكل ممكن به اشتغال زايي و كار آفريني بپردازند ..

اگر خبرها را دنبال كرده باشيم بارها از زبان دولت مردان ، مسئولان بلند پايه كشوري و كارشناسان مربوطه بيان شده است كه در قرن جاري ، دو صنعت جهانگردي و هتلداري صنايع شماره يك دنيا خواهند بود و يادآور شده اند اين دوصنعت پرقدرت و توانا رقباي خود يعني صنايع ماشين سازي و نفت را در مسير رقابت كنار زده و حرف اول را در سطح جهان خواهند زد. 

در ارتباط با غذا خوردن و پذيرائي دلايل گوناگوني براي ارضاي نيازهاي شخصي مردم وجود دارد ، مردم ، يك رستوران را تنها براي صرف غذا انتخاب نمي كنند ، بلكه آنجا را براي ارضاي نيازهاي رواني ، قدرت مالي ، قيمت غذاهاي رستوران ، قدرت سرويس دهي ، موقعيت اجتماعي افرادي كه انتظار مي رود در آن رستوران باشند ، سرپرستان و مديران و كاركنان رستوران انتخاب مي كنند.

دراين كتاب كه برگيرنده 5 فصل مي باشد ، تلاش شده تا به اصول پذيرائي به روش نوين پرداخته شود و به بسياري از موارد فوق اشاره شده است . اميد است با تقديم اين اثر ، توانسته باشم خدمت لازم را به جامعه هتل داري و كشور عزيزم ايران ارائه داده و گامي در راستاي رشد صنعت پذيرائي برداشته باشم .

 

جلد دوم : مدیریت پذیرایی نوین در صنعت هتلداری

 

 

يكي از عوامل بنيادين براي رسيدن افراد به كرامت انساني ، دانستن اصول و آداب در ابعاد مختلف كار و زندگي است . از زمان خلقت بشر ، انسان همواره در تلاش بوده تا در تمام امور اصول اصلي و راه صحيح و نحوه زندگي درست را بپيمايد . درجوامع امروزي دانستن اصول و آداب در هر بخش و حرفه به نوبه خود يك ارزش ( و حتي يك تخصص ) محسوب ميشود . اصول پذيرائي ، غذا خوردن ، لباس پوشيدن ، راه رفتن ، خوابيدن ، چگونه سخن گفتن و چگونه معرفي كردن افراد به يكديگر از جمله اين اصول و آداب هستند كه هر يك نياز به آموزش دارند.

 از سوي ديگر ، رقابت تنگاتنگ و سودآوري هنگفت در عرصه صنعت توريسم موجب گرديده كه سران كشورها بيش از پيش به اين صنعت توجه كنند . حضور توريست ها در هركشور باعث آشنائي آنها با آداب و رسوم ، ميراث فرهنگي ، تمدن باستان و جاذبه هاي طبيعي آن كشور مي شود و مقدمات شناخته شدن ان در سطح جهان ، توسعه روابط اقتصادي و فرهنگي و ايجاد وفاق و دوستي بيشتر ميان ملت ها و كشورها را فراهم مي آورد . به علاوه نقش مهم اين صنعت در اشتغال زايي و رفع معضل بيكاري جوامع نيز بر كسي پوشيده نيست.

 با وجود اين ، كمبود هتل هاي مناسب براي اسكان ، كيفيت نازل و غيراستاندارد سرويس هاي خدماتي و عدم رعايت اصول پذيرائي از جمله موانع و مشكلات پيش روي اين صنعت هستند كه چون سدي محكم مانع از پيشرفت و توسعه آن مي شوند به اميد روزي كه با تدوين روشهاي نوين و ايجاد راه كارهاي مناسب بتوانيم زمينه بهره برداري هر چه بيشتر از اين بخش خدماتي درآمدزا را براي ميهن اسلامي فراهم كنيم. 

كتاب مديريت سرويس دهي نوين در صنعت هتلداري مجموعه اي است حرفه اي كه مطالعه آن به كليه دست اندركاران اين رشته توصيه مي شود .همچنين ، كليه افرادي كه سالها در امورد پذيرائي و تشريفات سابقه داشته اند و حتي خانمهاي خانه دار نيز مي توانند از مطالب اين اثر بهره مند شوند . 

درباره ما

برگزار کننده دوره های مدیریت پذیرایی نوین در صنعت هتلداری

همراه ما باشيد

   

JoomShaper